zondag 2 maart 2014

Vocht

Nu het weer beter wordt en de temperatuur stijgt, is het zaak goed om het lichaamsvocht op peil te houden. 

Ik heb drie jaar met de Versatile rondgereden met een Better Bottle van Camelbak. Hierop had ik een "Better Bottle handsfree adaptor" zitten. Dit geheel hing achter aan het frame van de zitting, in een stoffen flessenhouder van Sigg. Het drinkslangetje hing over mijn schouder op mijn bast.


De Better Bottle bevalt heel goed. Met het drinkslangetje werk het als een Camelbak. Het gemak van de Better Botle is, dat deze eenvoudig schoon te houden is. Hij kan gewoon in de vaatwasser. Ik heb ooit een beschimmelde Camelbak gezien. Ik vraag me af hoe je zoiets dan goed schoon krijgt? Voor het slangetje en het rietje in de fles heb ik ooit een pijpenrager van Camelbak gekocht.

Het probleem, of uitdaging, met de Strada was, dat de Better Bottle niet in de bidon houder past. Deze is onderin te krap. De Better Bottle is net iets groter dan een standaard bidon. Ik was overtuigd, met een andere houder moet het lukken.

Vrijdag heb ik bij een van de plaatselijke fietsenmakers een set van twee bidonhouders gekocht. Een ter vervanging van de meegeleverde houder op de rechter wielkast, de ander voor op een handige plek achter het stoeltje van mijn Strada. Mijn idee was om opnieuw een plek te vinden achter mijn stoeltje zodat het slangetje, net als in de Versatile, over mijn schouder om mijn borst ligt.


Onder aan het stoeltje leek mijn geen goede plek. De Better Bottle ligt dan heel schuin en is niet volledig leeg te drinken. Daarbij komt, dat ik veel gewicht aan de achterkant van mijn stoeltje niet handig vind. Een andere plek, dicht bij de vorige in de buurt is boven het lager van de achterbrug. Hier zitten genoeg boutjes om iets aan vast te maken.

Het is een stukje aluminium hoekprofiel geworden. Even op maat zagen, gaatjes boren, aftekenen, weer gaatjes boren, op lengte maken, schoonmaken , poetsen en de steun voor de tweede bidonhouder is gereed!



Het monteren was minder eenvoudig. Ik heb behoorlijk lang staan pielen om de boel vast te krijgen. De ruimte achter de steun is krap, heel krap, en je kunt de achterkant, juist daar waar alle moertjes zitten, niets zien. Maar het is gelukt.


Ik heb vanochtend een rondje Haarlemmermeerpolder gereden, met Roosvice voor onderweg. Het bevalt wederom prima. Ik heb onderweg flink liggen zweten en lekker liggen bijvullen.


1 opmerking: